مصاحبه آرشیو خبر ها
پاراتیچی از نحوه مذاکرات و تفاوت های جذب بازیکنان در یووه می گوید

پاراتیچی از نحوه مذاکرات و تفاوت های جذب بازیکنان در یووه می گوید

وقتی بتوانی به عنوان مرد نخست نقل و انتقالات باشگاه یوونتوس انتخاب شوی، باید توانایی انجام این مسولیت سخت که بر عهده ات گذاشته شده را دارا باشی، بنابر این باید نهایت تلاش ات را برای هر چه بهتر و بی نقص بودن این مسولیت انجام دهی، فابیو پاراتیچی، مدیر اجرایی بانوی پیر در مصاحبه ای حاضر شد و در پاسخ ها نشان داد که به اندازه کافی برای به عهده گرفتن این مسولیت باتجربه و پخته است.

 

راز همکاری پاراتیچی و ماروتا چه بود؟

 

من بر این باور هستم که ما خیلی خوب هماهنگ کار می کردیم، به گونه ای که کاملا مکمل یکدیگر بودیم و در تمام این سال ها هماهنگی ما نقطه قوت ما بود. من در نقش کشف بازیکنان شناسایی انان و ارتباط با مدیران برنامه های شان فعالیت می کردم.

 

بازیکنان را شما شناسایی می کردید؟

 

بله، بعد با او به مقایسه و بررسی می پرداختیم، او بسیار مطلع و اگاه بود، خیلی خوب از این مسائل سردر می اورد و کاملا حرفه ای و عالی کار می کرد. بعد یک مذاکره باید پیش می گرفتیم، خیلی خوب هماهنگ بودیم، تا اخرین گام مذاکره را پیش می بردم تا جایی که او با تجربه هایش به من کمک می کرد تا کمترین اشتباه را مرتکب شوم.

 

اولین امضای قرارداد

 

من در بورگونووو متولد شدم، جایی که پدرم مدیر یک تیم سطح یکی در یک لیگ اماتور بود. زمانی که چهارده سال ام بود قرارداد نقل و انتقالات را با پدرم امضا کردم از تیم بورگونوووزه به پیاچنزا منتقل شدم.

 

بنابر این از پدرات این توانایی را به ارث بردی؟

 

یادم می اید زمانی که پدرم مرا به تورمنت های تابستانی و جلسات بین مسولین می برد، تقریبا در این فضا بزرگ شدم، کوچک بودم میان سال های 6 الی 10 سالگی تقریبا همیشه می رفتم و همراه او بودم. احتمالا تحت تاثیر قرار گرفته ام.

 

روش نقل و انتقالات پاراتیچی چگونه است، این درست است که همزمان با بازیکنان بسیار زیادی وارد مذاکره و یا به بررسی شرایط انان می پردازید و برای رقبا هم مزاحمت ایجاد می کنید؟

 

بله، اما فکر می کنم که تقربا برای همه این طور است. اینکه من در این روش بیش از سایرین عمل می کنیم، نه این طور نیست. زمانی که می بینم یا اخباری می شنوم و حتی افرادی به من اطلاع می دهند که باشگاهی به دنبال مذاکره با بازیکنی ست، کنجکاو می شوم ببینم کدام بازیکن است و در چه سطحی ست. این عاملی ست برای تحریک بیشتر من و من بیشتر کنجکاو می شوم. بنابر این وارد عمل می شوم و شاید کمی هم مزاحمت ایجاد کنم. این راهی ست برای بهتر شناختن و دانستن، اما زمانی که واقعا بازیکنی را انتخاب می کنیم و بر روی او متمرکز می شوم به طور حتم با تیم و مدیر برنامه های او ارتباط برقرارمی کنم و مسولیت حرفه ای ام را انجام می دهم.

 

کدارم مذاکره بیشتر از هر مذاکره دیگری طول کشید و یووه را به سختی انداخت؟

 

مطئمن هستم که سخت ترین مذاکره ما با توز بود. برای احیای یووه به بازیکنان خاصی نیاز داشتیم. بازیکن بزرگی بود و یووه باید در لیگ قهرمانان دوباره احیا میشد و ما باید تلاش می کردیم بازیکنانی مانند توز را راضی کنیم. بازیکنان بزرگ زمانی که تیم در لیگ قهرمانان حضور ندارد، برای پیوستن به تیم خیلی با مذاکرات راحت پیش نمی روند و تیم و مسولین را به سختی می اندازند. هر چند که او خیلی زود گفت بله و به یووه می ایم ولی جذب او و مذاکرات طولانی را پشت سر گذاشتیم. خب در مذاکرات علاوه بر این بخش، عوامل دیگری نیز دخیل هستند، در مذاکره با توز مسائل اقتصادی و هزاران دلیل دیگر وجود داشت که شرایط را سخت کرده بود. اما ما تلاش زیادی کردیم و وسواس زیادی برای حضور توز در یووه داشتیم.

 

کریس رونالدو

 

با کریس رونالدو به اندازه کافی مذاکرات راحت پیش رفت، زیرا او پیش از این به پیوستن به یووه فکر می کرد و در اندیشه این انتقال بود، بنابر این نمی خواست که او را برای پیوستن به یووه خیلی مجاب کنیم و تلاش زیادی داشته باشیم. تقربا بعد از فینال لیگ قهرمانان او تصمیم گرفته و گفت که اگر یووه حاضر است من فقط یووه را می خواهم، بنابر این ایده ها نزدیک بود با مندز در حال مذاکره برای کانسلو بودیم بنابر این برخی شرایط را می شناختیم و او به من گفت شاید باور نکنی اما کریس می خواهد به یووه بیاید و من پاسخ دادم نه اینکه باور نکنم اما سخت خواهد بود. می دانیم در یووه مدیر واقعا در همه شرایط و همه لحظات با تیم است، همیشه در کنار ماست و در دسترس است و شرایط را اسان تر می کند، در روزی که برنامه ای نداشتیم به او گفتم که ما ملاقاتی داریم، یک ملاقات بسیار مهم، به او گفتم که باید کریس رونالدو را بخرید، این یک خبر ورزشی ست اما خب بخش دیگری نیز دارد. رئیس خیلی زود فهمید، فکر کنم که یک دقیقه طول کشید که او کل ماجرا را درک کرد زیرا خودش نیز به این فکر بود. از دفتر او خارج شدم مطمئن بودم که می توانیم، به من گفت که به او طی یک الی دو روز خبر بدهم. اما بعد از سه ساعت به من تلفن زد. برای مذاکرات همگی در یک ویلا در نزدیکی لاگوماجوره برای یک روز گردهم امدیم همه مدیران و وکلای باشگاه و بازیکنان مان و پرونده انجا بسته شد.

 

خرید و انتخاب بازیکنان برای کونته و الگری..

 

تفاوت وجود دارد. کونته به عملکرد بازیکنانی که می خواست وابستگی زیادی داشت. این وابستگی می توانست کار او را راحت تر کند، همچنین اعتقاد به بازیکنان ات در نتیجه گیری بسیار موثر است. او یک طرح از بازی و بازیکنان و هر چه نیاز داشت و به ان اعتقاد داشت، در ذهن داشت و به ان عمل می کرد. اما الگری، انعطاف پذیری زیادی دارد، درانتخاب سیستم و بازیکنان. او با یک سیستم بازی نمی کند، در این شرایط راه باز است، یک راه حال ندارد و می تواند چرخش بیشتری در انتخاب بازیکنان نیز داشته باشد. من خوش شانس بودم در ده سال بازیکنان بزرگی مانند پیرلو، ویدالف پوگبا، دنی الوز، بوفون را داشته باشم.

 

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا

 

این جاه طلبی ماست نه اینکه برای ما تبدیل به یک مشغله ذهنی شود.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: